Vadslagning

Fisken och hans vapendragare måste ha tomma och tråkiga liv när de till och med börjat slå vad om hur det ska gå med mitt kärleksliv.

Min tolkning är, inte bara ett torftigt liv utan de är avundsjuka.

För alla minns väl hur det är att vara nykär?

Mamma Mia

... vad Meryl Streeps taktkänsla suger. Och som hon överspelar. Som tur är sjunger hon något bättre. Nu är jag ju ingen större favorit av musikaler, ja bortsett från Molin Rouge som jag fullständigt älskade, så jag blev inte så himla förvånad när jag gick från biosalongen med en känsla av att jag lika gärna kunnat hyra filmen "Mamma Mia". Eller ännu bättre "lånat" hem den från nätet.

När?

När är det ok att börja nedräkningen för semestern?

Är 2 veckor och en dag för tidigt?

Mobilprat

Inte bara har jag världens sämsta mobiltelefon (köp A L D R I G Samsung!!) vars batteri tar slut efter typ 2 samtal. Har en stand-by tid på 30 minuter och behöver ca 543 zillioner knapptryckningar för att skicka ett sketet SMS. Nu har jag även världens sämsta mobiloperatör också. De senaste veckorna har jag dels fått 896 samtal med okänt nummer. När jag försöker svara så bryts bara samtalet. När jag försöker lyssna av mina mobilsvar så händer antingen följande; samtalet bryts omedelbart när jag kopplas fram. Eller då jag ringer från en marktelefon så får jag först meddelandet  "Detta abonnemang saknar Eurovoice" och sedan när jag matat in mitt mobilnummer ytterliggare en gång "Tack för ditt samtal".

Efter 3 samtal till kundsupport på Teleonor är problemet fortfarande inte löst.

Så, om någon där ute lämnat något viktigt meddelande till mig så är det inte för att jag är otrevlig/inte orkar som jag inte hör av mig . Jag kan helt enkelt inte komma åt mina meddelanden!


Man kan ju undra varför jag inte skaffar en ny mobiltelefon. Skiten jag har är låst till slutet av juni. Men då.... "Bye bye Samsung!" och "Hello Sony Ericsson! Som jag har saknat dig!!!"

Inget nytt

Inget nytt att rapportera om.

Eller.

Jo.

Egentligen finns det massor.

Skulle kunna skriva om hur mycket jag längtar efter min semester. Hur gärna jag vill att det skulle bli "riktig" sommar och inte det här ostadiga skit-vädret. Hur stökigt det är i min lägenhet och hur ogärna jag vill ta tag i eländet. Att jag såg en hyfsad film igår (Gone baby gone). Att jag pratat allvar med X:et. Att Fisken gjort en AWOL. Att jag vill träffa en viss person- NU!

Men vi tar det en annan gång.

Post-London

Så var man tillbaka till gamla Svedala efter en helg i London. Vad ska man säga? Den var precis så där galen som de brukar vara. Lite (eller ingen?!) sömn, mycket party och många skratt.

När blir nästa resa?

RSS 2.0