Blött

Det är och kommer att bli en blöt vecka (då menar jag inte bara vädret...). Ikväll har det varit middag (läs: öl och drinkar)med jobbet. Imorgon är det middag (läs: öl och drinkar) med X-jobbet. På fredag åker jag till London (läs: öl, drinkar och mera öl och drinkar) och kommer hem på måndag.

Jag sätter en hundring på att jag kommer vara ganska så sliten efter veckan/helgen. Men om gud vill så kommer det vara värt det.

Återkommer med uppdatering nästa vecka.

Kanske...


*svordom*

Okej.

Jag fixar inte det här.

Vad är det som händer?!

Det är svårt omöjligt att tänka positivt nu.


Positivt tänkande

Okej. Matchen mot Spanien fick ett trist slut. Men, varför älta det förflutna? Det är ju bättre att blicka frammåt. Mot kvällens match. Då vi tar hem 3 poäng och går vidare till kvartsfinal.

Kvartsfinal

mot

Holland.

H O L L A N D.

Helt plötsligt känns det inte lika lockande att tänka på framtiden.

För hur positivt jag än försöker tänka så känns det svårt att se en framtid där Sverige är vinnare i den matchen.

Hur gärna jag än vill.


A walk down memory lane

Kvällen har tillbringats (som vanligt när det är tvättstuga bokad) på Kniv-Söder hos bästa vännen J. Fisken är på tjänsteresa så nu dansar råttorna på bordet! Tillsammans har jag och J gått en promenad på memory lane. En djupdykning i "hemliga lådan" med gamla kärleksbrev gjorde kvällen.

Hur djup var man inte som 15 åring?

Det är ju inte mycket som har ändrat sig om man säger så.

Det är ju fortfarande storleken som räknas...

Pinga eller inte?

Vi är djupt oroad över besöksstatistiken. Den går i samma riktning som Fiskens PPM:isar, nedåt! Hjälp oss att bryta trenden eller ska vi behöva bli tvingade att "pinga" bloggen på Nyligen.se?

Misslyckad kombination?

Kombinationen dricka öl och vara uppe sent  och en 11 timmars arbetsdag var kanske inte den bästa. Men, visst f-n vad det värt det. Vi vann ju!!

Feber

Är det möjligt att någon som inte följer Allsvenskan, Premier League, och allt vad det nu heter, kan drabbas av fotbollsfeber?!

På tisdag gäller det och jag får hjärtklappning, handsvett och pirr-i-magen så fort jag bara tänker på det.

Det är ju inte friskt!
 
Eller?

Bara det att jag gjort två inlägg på bloggen samma dag är ju ett klart symtom på att något inte är som det ska...

Häckar

Idag häckar jag hemma. Och I N N E. Strider mot allt. Men vad f-n. Sommaren har ju precis börjat och solen den skiner säkert imorgon också. Så idag blir det soffan med en film eller två. Kanske lite fotboll också. En riktigt slappar-söndag med andra ord.

Sveriges nationaldag...

... började med att jag fick ett argt och otrevligt samtal klockan 2 på natten. Ett samtal som egentligen bara gick ut på att Sverige är skit och svenskar ett gäng Barbies och Kens. Jag bet mig i tungan för att inte säga vad jag tycker om amerikanare... Resten av dagen blev som tur är trevligare.

God (?) morgon

Har egentligen sovmorgon idag. Börjar jobba klockan 10. Men det sket sig. Blev väckt kvart över 7 av ett telefonsamtal från jobbet. Halleluja! Har informerat alla inblandade om dagens projekt 758 gånger. Har skrivit 15 stycken förklarande informationsblad. Information som en 4-åring skulle kunna förstå. Allt var kristallklart igår kl. 4 men ändå kommer samtalet. Hur jävla svårt ska det vara?!

Jag blir så trött...

och funderar på om jag ska åka in till jobbet redan nu...

Toppen helg

Söndag kväll och man njuter av de sista timmarna i frihet. Helgen har varit toppen. Spenderats på landet med goda vänner och god mat. Hur nöjd som helst!! Jag är redo för en veckas jobb.

RSS 2.0