Dagens i punktform

- Fått tillbaka Roycen som varit på service. Barnvagnen alltså. Äger fortfarande ingen bil.

- Dammsugit och dammat av. Fattar inte hur snabbt det blir skitigt nu för tiden...

- Bjudit "Mommo" på radhusbiff. MÅSTE bli bättre på att hålla budgeten. Än så länge spricker den VARJE dag. ILLA!!

- Varit och spejjat in det nya shoppingcentrumet i Liljeholmen. Inser att i min närmiljö bor framförallt pensionärer och barnfamiljer. Vet inte vad som retade mig mest- mammorna som gick i bredd med sina barnvagnar eller pensionärerna som rörde sig med en hastighet av 0.000001 km/timme.

- Varit på BVC för Knyttets 6-månaders kontroll. Får bara inse fakta att han inte kommer bli någon 190 cm lång stabbig kille som väger 100 kilo plus. Vikt och längdkurvan har avstannat och avvikit från den normala och närmar sig nu "en under". Tja. Skulle kanske ha valt en annan pappa till Knyttet om nu storleken var viktig... Plus är dock att han klarade alla andra tester med bravur!

- Firade Knyttets 6-månadersdag med wienderbröd och kaffe. Knyttet fick en bitring som present. Lyckligast var definitivt Knyttet och dreglade på så bodyn var sjöblöt.


Skit också!

Att ha drabbats av en envis förkylning som vägrar släppa greppet och dessutom tappa rösten när man är ensamstående mamma är SKIT för att prata klarspråk. Så idag är jag en dåligt mamma (igen!) och låter Knyttet ligga på filt framför TV:n medans jag ligger nedbäddad i soffan och ger honom ett par leksaker med jämna mellanrum.


Hinner ingenting...

... just nu känns det som. Senaste veckan var fullspäckad med måste-göra-saker och den här har börjat likadant. Allra minst hinner jag blogga. Tyvärr. Att vara mamma till Knyttet tar all min kraft och ork just nu.

Mini-bloggaren



Det ska börjas i tid...


Onda ögat

Jag har apa-ont i mitt ena öga. Det bultar och är alldeles rött. Ögoninflammation? Hornhinneavlossning? Blir i alla fall inte linser idag utan halvsneda glasögon.

Sonen ger jag onda ögat just nu. Maken till att sova illa har jag inte varit med på... låt se... en vecka eller två. Typ. För visst ska väl en dryga 5-månaders sova mer än 9 timmar per natt??

RSS 2.0