Kostlära?

Anna Skipper skulle nog vara allt annat än glad om hon fick höra om mitt kostintag idag. Lunch från Mc Donalds i bilen på väg till ett möte och middag i påse från Mc Donalds m bästa vännen J ett par timmar senare. 

Men till mitt försvar.

Jag åt fakiskt ett äpple på eftermiddagen.

Och.

Jag tackade nej till bulle vid eftermiddagsfikat.

Upp och ner

Tja. Vad ska man säga? Ibland blir inte livet riktigt som man tänkt sig.

För 365 dagar sedan var det partyresor till London och gravöl för bloggen som gällde.

Nu är det graviditetssymtom och barnvagnar.

Tänk så det kan bli...

Ledtråd



Att flyga lågpris

Det har av förklarliga skäl varit mååååånga resor med Ryanair den senaste tiden. Billigt men ack så enerverande. Här är bara en bråkdel på saker som retar gallfeber på mig v a r j e gång:

- Överklassparet/familjen som flyger lågpris för första gången och klagar på ALLT. Min enda tanke; om ni nu har så mycket pengar varför flyga budget? Ni kan väl hosta upp X antal kronor till och flyga BA eller SAS så får ni både tilldelade säten, slipper trängas och gratis dricka på flyget. Dess utom slipper jag höra ert dryga tugg om hur "tacky" allt är.

- Varför? V A R F Ö R börjar folk ställa sig i kö 40 min INNAN  boardingen börjar? Är ni rädda för att inte få plats?

- Varför inte köpa "prioriterad ombordstigning" när man flyger med barn så slipper jag flytta på mig för att familjen bara  måste sitta tillsammans?

- Att gå ut med planerad flygtid som är ca 30 min längre än vad flygningen faktiskt tar. Bara för att kunna spela en liten fanfar när man landar och  "Grattis, Ryanair har landat i tid igen!" *suck*

- Cabinpersonal som inte kan tala engelska. Jag menar, om man nu skulle vilja lyssna och förstå genomgången av säkerhetesrutinerna så underlättar det ju om personen pratar engelska. Eller?!

- Cabinpersonalen generellt. Känslan av "lattjo-lajban-låda" är påtaglig. Service? Nä. Duktiga på att behandla passagerarna som boskap? Ja!

Listan kan göras lång men jag väljer att sluta här.


Händer grejer

Det har varit extremt tyst här på bloggen den senaste tiden. Det finns en anledning. Tro mig! Jag återkommer när jag kan.

RSS 2.0