Ångest Ångest ÅNGEST

Så fick jag ÅNGEST.

Knyttet kommer bli en sån där misslyckad individ som får gå i terapi.

Jag måste ju jobba heltid. Från 7 till 16. En timmes resa till och från jobbet. Do the math. Killen kommer få vara på dagis (sorry, förskolan) länge.

ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST

Going north för grundning

Imorgon schappar jag och kiddet till Norrland för påskfirande med Mommo och Moffa. Helt ärligt är jag lite less på att hänga med Mommo (löv her to death but alla vet hur det kan vara med liiiite för mycket föräldratid...) men vad gör man inte för lite gratis mat, underhålling (för Knyttet) och avkoppling (för mig) i ett par dagar samtidigt som man förhoppningsvis kan sitta i en snögrop och grunda lite inför resan till Kulan Bulan?

Trevlig påsk alla ni 3 som läser.

Lät det där bitter?!

Baksidan

Här på Åsen fortsätter vi kämpa på med Knyttets sömn. Har gjort framsteg. Skönt men allt har ju en baksida för imorse vaknade jag med nackspärr. Har väl inte rört en fena under natten trött som jag var.

Bror till Band of Brothers?

Pacific, den nya serien från HBO.
Jag längtar!


What?!

Insåg idag att jag inte längre har storlek S.

Bajs.


Helt fel!

Idag på t-banan på väg hem så jag en jättesnygg kille. Gotlänning (måste väl ändå vara världens sötaste dialekt?). Tuff frisyr. Häftig datorväska. Ganska så cool jacka. Och så vad det jeansen. Så j-vla fula! Jag är absolut ingen märkesgalning utan det handlar mer om passform, tvätt osv. De här såg ut som de var inhandlade på Ö&B.

Det gick tvärbort.

300 gram

Barnlösa kanske inte förstår hur glad man kan bli av 300 gram. Knyttet har gått upp 300 gram på drygt 3 veckor. Och då har han varit sjuk en omgång till efter senaste vikten. Han ÄTER. Mycket*). Och frodas.

Jag är så jävla glad.

*) 2 stora burkar barnmat per dag. Ca 250-300 ml välling. Diverse plockmat från min mat.


Dagens

Idag blir det långpromenad i solen vid Lida. Ska bli najs. Men mest av allt längtar jag till solen, värmen och resan till KL. Snart. Snart. Snart. Bara 25 dagar kvar!!

Hata virus! Inte gilla BVC!

Lill-skiten är sjuk. Igen. Sen slutet av januari har förkylningarna avlöst varandra. Nu sist blev han riktigt sjuk med hög feber, frossa och rejält medtagen. En tur till VC som skickade oss vidare till akutmottagningen. Väl där och efter flera titt i öronen (som Knyttet för övrigt hatade och gallskrek som en stucken gris) så fick vi åka hem utan recept på antibiotika utan bara med ordinationen: få igång ätandet så han kan bygga upp ett immunförsvar.

Tack för den.

Inte så att vi kämpat med mat i typ 4 månader och att han sedan januari varit så sjuk så ofta och inte orkat äta.

Idag ringer jag till BVC för att boka in en tidigare viktkontroll. Vi skulle dit i slutet på månaden då läkaren vid 10-månaders kontrollen var lite orolig för att hans viktkurva planat ut ytterliggare. (Något som jag påpekat upprepade gånger men som bara tolkats som "nojjig morsa" av BVC-sköterskan). Vi ska dit på måndag. Så nu håller jag tummarna för att Knyttet kommer igång med mat och att vågen visar mer än 50 gram plus.

Kulan bulan nästa!

Idag inhandlades flygbiljetter till mig och Knyttet. Vart resan går? Till solen och värmen i Malaysia och Kuala Lumpur. Tre underbara veckor ska vi spendera i sällskap med bästa vännen J och hennes W. Utan overall, halsduk, vantar och mössa. Lill-fisen ska få gå naken utan blöja och pinka in reviret med W hela dagarna! Åh så vi längtar.


Fast ska jag vara helt ärlig så är jag rätt så nervös inför flygresan dit. Dryga 15 timmar på ett flygplan ensam med en 11-månaders känns väl så där.

Någon som vill följa med och hålla handen?


RSS 2.0