Absurt

Så kändes det när jag skakade hand med pedagogen (läs: dagisfröken) som ska vara Knyttets mamma mellan klockan 06.30 och 16.30 så gott som varje dag.

Absurt och overkligt.

Samtidigt som jag vill göra något annat än hänga i sandlådor, byta blöjor och prata bebisspråk så är det svårt att glädjas åt att Knyttet ska börja på dagis. Eller. Jo, jag vet ju att han kommer ha skoj. Få träffa flera andra barn. Pedagogiska (?) lekar och massor med nytt. Lekar och saker som jag varken orkar eller vet om.

Men. Alltid detta MEN. Tänk vad massor med saker jag kommer att missa. Jag kanske missar första gången han hoppar jämfota. Eller säger något mer än Mygga, Blöja och Bil. Tänk om han ramlar och slår sig. Och jag finns inte där att trösta.

*klump i halsen*

Idag...

... har jag torkat vällingssprut från vissa möbler i sovrummet.

Annat var det förr...

Älska RUT

Det gör jag.

Idag har jag fått mina fönster putsade av ett proffs.

Totalt tog det 45 minuter och minus 250 kronor på kontot.

Jag är såld och börjar fundera på vad det kan tänkas kosta att ha städhjälp.

*drömmer*

Budgivning...

... suger!

Speciellt när man inte har fett med cash på kontot eller tjänar MASSOR.

Någon som sitter och trycker på en trea på Åsen som de gärna vill bli av med hör av er!

Trött i foten...

... blir man av att stå och slava i köket från tidig morgon till sena eftermiddag.

MEN.

Det var det förhoppningsvis värt för i frysen ligger nu 36 kompletta middagar till mig och Knyttet samt 36 matlådor till mig som lunch.

Känner mig lite som hon den där rödhåriga i Desperate Housewives.

Kärringvarning och är man mamma på riktigt nu?!


- åker till Gekås Ullared imorgon för att fynda barnkläder inför hösten och vintern.

- har köpt märkband och märkpenna inför dagispremiären som sker snart!

- man gör vecko-matsedlar.

- man njuter av få dricka en kopp kaffe ostört på ett helt annat sätt än tidigare. Ingen som vill smaka, röra, välta ut, doppa händerna osv i koppen...

Okejrå...

... jag gör väl ett inlägg då. Bara för din skull... ;-)

RSS 2.0