Same, same...

Så var det en ny dag.

Same, same but NO different.

Vakna av att Knyttet ligger och smackar på handen så högt att jag omöjligen kan sova vidare. Tutta. Byta blöja. Lägga Knyttet i spjälsängen så han får hälsa på Task-mörtarna (mobilen från IKEA) samtidit som jag försöker fixa lite frukost (läs: KAFFE!!), bädda sängen och göra iordning lekhörna för Knyttet i vardagsrummet. Äta frukost samtidigt som Knyttet leker. Ringa Mommo och Moffa och rapportera om natten (ja, det råder ett visst fokusering på sömn i vår familj just nu...). Morgontvätt och av med pyjamasen för Knyttet. Tutta en slatt och därefter mysa i babysittern, kanske till och med sova en kort stund samtidigt som Mamma försöker ta en dusch. Diska och plocka undan från morgonen. Tutta. Ned i vagnen och avfärd för dagens äventyr. Same, same but NO different alltså.

Dagarna ser likadana ut vare sig det är måndag eller lördag. Konstigt nog tycker jag att det är väldigt mysigt på något sätt. För att mötas av ett STORT leende när man vaknar på morgonen är obetalbart. Eller när man smyger in i sovrummet och står och tjuvlyssnar på Knyttet när han ligger och jollrar och skrattar åt Task-mörtarna. Då svämmar mina ögon över av glädjetårar och jag blir alldeles varm i bröstet. Kärlek? Jag antar det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0