Dålig kombination?

Att träffa arbetskamraten Ps 1 månader gamla son, se ett avsnitt av Barnmorskorna och ha en biologisk klocka som tickar är ingen bra kombination.

Inte alls.

Nytillskott

Familjen har fått tillskott.

En Carmencita.

Sjösala Carmencita.

Jag vet att vi kommer komma väldigt bra överens och jag ser fram emot våra gemensamma stunder över Västerbron.

Äldre och visare

Efter helgen har jag lärt mig följande:

- man ska aldrig, jag repeterar - ALDRIG dricka Long Island Ice Tea. Det slutar illa...

- man ska inte, jag repeterar- INTE, gå ut på lördagar. Man behöver mer än en dag för att återställning...

- mobilen ska stanna hemma när man går ut och svirar. Om man nu måste ta med den så ska den vara utrustad med alkolås....

Bara ett år äldre men ack så mycket visare.

Jaha...

... så var man 35.

Firar med att städa det nya badrummet eftersom det är gjort av ett par grisar? som kladdat silikongojs överallt.

Men.

Ikväll blir det middag och kanske ett par drinkar med ett par goda vänner.

Det som göms i snö kommer fram i tö...

Gäller det även vackra pojkar/killar/män?

Kan ju inte låta bli att undra när man ser PSB:are överallt nu för tiden....


Äntligen!

Dagens roliga överraskning: Att badrummet ÄNTLIGEN är klart efter att ha levt med tillfällig toalett och dusch i källaren i snart 6 (!) veckor!!

Dagens låt: "Nöjd?" med Veronica Maggio. Inga kommentarer...

Dagens tråkiga: Bara två dagar kvar innan jag blir blir officiellt tant. Att fylla 35 är inget skoj...


Dagens

Möte på jobbet. Huvudvärk. Dränerad. Tröstat mig med sponanshopping och sushi på Lilla Essingen hos kompisen H.

Snart måste det hända någonting kul!!

Senilsnöre

Äntligen kommit hem efter en låååång dag på jobbet. 45 minuters resväg från jobbet och regnet öser ned (givetvis är jag utan paraply). Står utanför dörren och börjar gräva efter nycklarna. Jag gräver. Å gräver. Å gräver. Inga nycklar. Börjar gripas av panik och tömmer större delen av väskan. Inga nycklar!! Tanken på att behöva åka tillbaka till jobbet känns inte så himla lustig. Tar upp mobilen och tänker att jag kanske kan snylta skjuts av mina föräldrar. Mobilen är stendöd (hatar Samsung)! Snälla grannen stannar till och erbjuder sin mobiltelefon så jag kan ringa efter skjuts. 20 minuters väntan i trapphuset. Tillbaka till jobbet. Upp och låna nyckel till omklädningsrummet. Inga nycklar där. Tillbaka upp till avdelningen och irra runt och leta efter nycklarna. Ingen framgång. Har vid det här laget jobbat upp en rejäl panik. VART ÄR MINA NYCKLAR?! Ringer SL och frågar om de har fått in några nycklar. Ingen tur där heller. Inser efter ca 30 minuters nyckeljakt att nycklarna är helt enkelt borta! Tillbaka till bilen och de väntande föräldrarna. Mamma tycker nog att jag ska tömma hela väskan. Behöver bara börja med det lilla innerfacket och se där- där ligger nycklarna! Ridå!!

Samma vecka. Dags att äta lunch på jobbet. Ska hämta plånboken. Eh... vart är plånboken?! Grips igen av panik tills jag inser att jag troligen lagt den i köket efter att ha varit och handlat kvällen innan. Lugn bara lugn! Kommer hem och är som sagt helt säker på att plånboken ligger i köket. What? Ingen plånbok där... Letar igenom hela lägenheten. Tittar på det mest absurda ställen som kylskåpet och tvättkorgen. Ingen framgång. Springer till mataffären och frågar om de hittat någon plånbok. Nope. Okej. Nu har jag panik. Igen! Ringer bästa vännen J för att få lite stöd. Får rådet att ta 10 djupa andetag och börja leta strategiskt. Vad då strategiskt?! Jag har ju för 17 gått igenom hela lägenheten och det är inte så att jag bor i en 10 rummare direkt!! Har kollat i påsen med massor med jobbpapper redan och där ligger den inte. Eller... vänta nu... vad ligger här mellan alla papper? Se där. Min plånbok. Ridå. Igen.

Samma vecka och det har nu blivit helg. Har tvättstuga. Springer ned och laddar maskinerna med tvätt. Kastar ett öga på bokningslistan på väg ut. Å fan. Jag har inte alls tvättstuga idag utan imorgon. Upp och ringa på grannen vars tvättid jag "snott". Ingen hemma. Till lägenheten och skriva en "ursäkta att jag är så förbannat klantig och tagit fel tvättid-lapp". 10 minuter senare står en ilsken granne vid min dörr och kräver att jag tömmer maskinerna. Var bara att tassa ned till tvättstugan och tömma maskinerna på dygnsur tvätt.

Då tog jag beslutet att inte gå utanför dörren på resten av veckan.

Och att införskaffa ett par senilsnören till både nycklar och plånblok.


RSS 2.0