Otränad?

Är man otränad om man får träningsvärk efter en dryga 2 timmars promenad runt Årstaviken?

Det pågår inte bara ett moraliskt förfall på Åsen utan även ett fysiskt...


Vilken skruv saknas?

Ett gammalt 8-timmars förhållande (ja, egentligen var det ett 36-timmars förhållanden, men ni vet vad jag menar) från i somras hörde av sig i fredags efter drygt 6 månaders radiotysnad. Undrade om han kunde komma till Sverige och "hälsa på". Say what?! Jo visst seru, jag blir väldigt upphetsad av att du inte svarat på mina SMS och att du nu skyller på att "the cell went dead".

Det värsta är ändå att när jag lite syrligt försöker få honom att fatta att det INTE är ok så kommer föjande SMS:

So, do you want to link up soon?

Trippen till Götet

Så var man tillbaka till gamla, trygga Åsen efter en kort trip till västkusten och Göteborg. Satan vad kallt och blåsigt det var. Och jäklars vilken träsmak man får av att sitta och titta på konståkning i 4 (!) timmar. Men kära modern var nöjd så...

Kan förresten tipsa om en trevlig restaurang, Två kanten, mitt på Avenyn.

Dagens

1.) Dagens huvudvärk: 159 kronor fattigare för dagen efter... väl värt pengarna eftersom ångesten halverats!

2.) Dagens permiär: webcam-skypning med bästa vännen J's blivande man.

3.) Dagens middag: Gyllene måsen, efter 1 helgs ofrivillig svält pga punkt 1.

4.) Dagens musik: Nya CD:n med Gnarl's Barkley. Den har väl släppts än?! Hur som, den är jäkligt bra!

5.) Dagens överraskning: Som alltid har bästa vännen J tvättstuga när jag är på visit. Hur många gånger ska jag behöva hjälpa henne med att hänga tvätt? Ledsen vännen men jag är inte speciellt intresserad av att se dina spetstrosor.

6.) Dagens roliga nyhet: Att vännen VL kommer hem imorgon och stannar över påsken.


Söndagens äventyr

Dagens äventyr består av följande:

- försöka sanera lägenheten. Hur gör man när badrummet är non-existent och hallen är belamrad med bygg-grejs?

- njuta av det härliga vädret. Någon som känner för en långpromenad?

- tvättstuga. Suck å stön!

- ventilera/obsessa över fredagen/lördagen. Skulle med fördel kunna ske samtidigt som långpromenaden.


Onödigt

Vems idé var det att sätta sig i en taxi kl. halv 1 på morgonen och åka till andra sidan av Staden? Så jäkla dumt och onödigt. Sött för stunden men ack så besk eftersmak...

Lögner

Lögner.
Vitaste vita.
Svartaste svarta.
Den värsta lögnen är väl ändå när man ljuger för sig själv?

Ny viktigt person i mitt liv

Det är inte bara nytt jobb, ny blogg och nytt badrum. Det finns även en ny person i mitt liv, låt oss kalla henne Anette. Anette kostar 750 pix i timmen. Jag har träffat Anette 10 gånger. Det är 7500 kronor. Typ en resa till NYC. Tanken är att jag ska bli en ny människa, lite i stil med "gör om och gör rätt". Något säger mig att det här kommer bli dyrt, typ storlek jorden-runt-resa med all-inclusive...

Livet på Åsen version 2.0

Nytt jobb. Nytt badrum. Nytt liv. Ny blogg. Eller i alla fall en nyare version.

Den förra bloggen avslutades med gravöl med de närmsta sörjande. Kvällen blev blöt.


RSS 2.0