Gone baby gone - uppdaterad!

Dagens telefonäventyr har börjat. Försökt få tag på Akta Graco (säljer bilbarnstolar o dyl för er som inte är i babysvängen) för att försöka få tag på en bruksanvisning på ett babyskydd som jag fått låna. Det var lättare sagt än gjort. På hemsidan finns telefonnumer 08 517 616 72 och när jag ringer dit får jag följande info "The number you've called is out of order". Nu försöker jag inte vara internationell eller så utan meddelande är faktiskt på engelska. Ringer då till någon av de 1000 återförsäljarna av Akta Gracos produkter. Prövar med Babyland. De har bara produktbeskrivningar för bilbarnstolar/babyskydd som är max 3 år gamla. Telefonnumret de har till Acta Graco är det samma som finns på hemsidan och enligt Babyland ska det vara det nya numret. Prövar även med en sökning på hitta.se och ringer på båda de numrena jag hittar där varav det ena är inaktivt och hänvisning saknas och det andra går till någon stackars kvinna som definitivt inte säljer babyskydd. *suck*

Letar vidare och hittar ett annat nummer i Landskrona. Ringer dit och får då meddelande att Akta Graco ar bytt telefonnummer till 08 517 616 70. Aha! Jag börjar se ljuset i tunneln och ringer. Får samma engelska meddelande som tidigare. Nu börjar jag bli j-vligt less på det här. Hittar en mailadress så nu har jag mailat ett syrligt mail till dem. Ska bli intressant att se om och vad jag får till svar...

To be continued....

Uppdatering: Ringde bara för "skojs" en sen lördagskväll på det telefonnummer som framgår på hemsidan och då kommer jag faktiskt fram! Till en telefonsvarare som säger "Vi har telefontider måndag till fredag 9-10".  Det var som f-n!

Och nej. Jag har fortfarande inte fått något svar på det mail jag skickade. Man får uppenbarligen inte kräva för mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0