Oro och glädje

Livet rullar på här på Åsen. Jag och Knyttet börjar få in något som skulle likna rutiner men visst är man inte kaxig som förälder. Igår var jag säker på att Knyttet var förkyld. Kändes varm och så var han lite fuktig runt näsan. Idag är jag säker på att hans gnyende beror på magknip. Något som jag själv orsakat eftersom jag åt bästa vännens J's eminenta sallad som det var vitlök i.

Men det är inte bara oro och elände på Åsen. Det finns glädjeämnen också. Som att vi inatt bara ammat kl. 23-02-05 och så när vi vaknade vid 07.30. Det innebär att jag fått ca 2 timmars sammanhängande sömn. Rekord!! Att vågen imorse visade 64 kilo. Alltså minus ca 9 kg sen förlossningen och only (?!) 7 to go... Undrar om det är de där 7 kilona som gör mig så degig och mjuk runt mittenpartiet. Eller som kompisen L uttryckte det när hon skulle hjälpa mig knyta bärsjalen "Det är lite svårt att få den tillräckligt hårt knuten för du är lite slapp och mjuk...".  Tack för den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0