Bästa lästipset...

... fick jag av bästa vännen J som i sin tur fått det av sin BVC-tant.

"Växa och upptäcka världen" av ett par holländska författare som jag inte kommer ihåg namnet (orkar inte resa på mig och gå och hämta boken heller...).

Den beskriver de olika utvecklingsfaserna som barnet genomgår det första året på ett enkelt och kortfattat sätt. Alltså, inget psykologi-dravvel. Man får också bra tips om hur man kan underlätta övergången för barnet med förslag på lekar osv. För mig har denna information och kunskap gett mig inte bara en förklaring för varför Knyttet ibland är kinkig och bara vill sitta hos mig HELA tiden utan det har även gjort att jag har ett större tålamod när detta händer och ett lugn då jag vet att det faktiskt går över.

För er som har barn eller planerar att skaffa är detta ett måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0