Parasiter och charmlösa tandtroll

Idag har Knyttet och jag spenderat större delen av dagen tillsammans med bästa vännen J och hennes grabb W. Underbart att få sitta och bara njuta av vädret och sällskapet. Eller, nu var det ju det här med sällskapet. Inget fel på bästa vännen men våra knoddar har ju en viss förmåga att vara parasiter. Det ska ammas, snuttas, vaggas och bäras. Om någon hade berättat hur det är den första tiden så hade jag ALDRIG skaffat barn så sant som det är sagt. Eller som bästa vännen J sa "Jag insåg en natt när jag ammade för femtioelfte gången att ingen skulle sakna honom först han ska börja skolan. Jag tänker på skolplikten...".  

Det är tufft.

Men.

Så fyrar de av ett av de där leendena som får en att smälta och man tänker "Du är mammas tandlösa charmtroll!"* och så orkar man med ytterliggare en dag och en sömnlös natt.

*) eller som Mommo sa "Du är Mommos charmlösa tandtroll".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0